Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Grynisen - 15 februari 2008 21:56

Ute är det -6 grader, det är nog rekord denna vintern i Göteborg *funderar* Hur som helst så är det riktigt kallt...


Barnen somnade gott vid tv:n förut, Whille runt klockan 20.20 Detta trots att han gick upp klockan 7 imorse mot vanliga 5.45 Men han är ju ruggigt aktiv, spelar bandy och är ute hela dagarna. Så han rör ju sig, får massor med frisk luft... inte konstigt att han är trött om kvällarna.


Fliz var vaken lite längre, men även hon var trött ikväll. Hon somnade en kvart efter Whille. Så nu blir det lite tv en stund till sen sova även för mig. Min hjärna har ju varit mer aktiv än på länge denna veckan *HAHA* Kroppen är i chock *fnissar*

Av Grynisen - 15 februari 2008 21:31

Här har ni mig *ler* Ska ni bygga om erat badrum och inreda med kakel, klinker, möbler och allt vad man kan önska sig i Italienskt eller Spanskt.. säg till mig :-)


Jag har idag suttit och ritat upp färdiga badrum. Från början var det bara ett rum där man ser var rören går. Där har jag valt färger och former på kakel och klinker + bestämt inredning, jäklar vad snyggt man kan få det *ler* Helt otroligt... Jag fick reda på idag att vi har ca 20.000 OLIKA PLATTOR... alltså kakel och klinker som utbud till kund... 20.000. Jag blev helt mållös!!!


Men självklart har jag lång resa kvar innan jag blir varm i kläderna, men jag gör ju framsteg iaf. Något som är väldigt kul är att man måste räkna mycket. Räkna ytor, räkna kvadratmetrar, räkna antal och mängd... Lite som att vara tillbaka i skolan!!


Det farliga som jag känner är att jag lätt skulle kunna riva ut vårat kakel som vi har hemma ( ca 1½ år gammalt) och inreda helt nytt och fräscht. Tänk att få designa upp det själv med glasmosaik med vit fog, läckra plattor i matt nyans på både golv och vägg, ny inredning *drömmer* Det kanske blir min utmaning om ett antal år ;-)

Av Grynisen - 15 februari 2008 07:47

Nu börjar man se den vackra ljusblå färgen på himlen, solen gör även entré. En jättefin dag men kall. Vi har idag -5,8 grader *brrrr* Men som jag alltid säger, hellre kallt än regn!!!


Snart är det dax för dagis och skola, det är bara påklädningen kvar. Jag gjorde om ordningen lite idag så frukosten blev nummer ett i ordningen, annars har de tittat lite på tv och sen ätit frukost. Men med tanke på att fröken Fliz inte är släkt med Blixten ;-) så är detta ett bättre alternativ *ler*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards