Alla inlägg under januari 2008

Av Grynisen - 23 januari 2008 14:33

Om dryga timmen sticker jag in till stan och får en härlig stund med nagelpyssel. Är ganska säker på att det blir traditionell fransk manikyr, men vill nog ha små pärlor eller nått fint glimrande.


Sen brukar det ALDRIG bli det som jag har tänkt... Så vi får väl se senare :-)


När jag ändå är i stan ska jag passa på att köpa lite gott te. Det finns en lite tebutik på Kungsportsplatsen, världens minsta tebutik *ler* Där inne får det plats max 4 kunder och då är det trångt *fnissar*


Jag ska köpa Mammas Mirakel och något annat te... jag brukar oftast satsa på ett säkert kort och ett som är nytt för mig :-)



Av Grynisen - 23 januari 2008 10:46

Nu regnar det i Göteborg.... Den snön fick inte ens chansen att finnas kvar mer än dryga timmen!


Det är bättre att se fram emot våren tror jag... för någon vinter kommer vi inte att få, och höst har jag inte lust att ha ett halvår till *suck*


Nåja... tillbaka till arbetet för att undvika regnet en stund ;-)

Av Grynisen - 23 januari 2008 09:54

Men lyckan för alla barn är kortvarig tyvärr.... Det ska regna senare idag *suck* Det är synd med tanke på hur mycket glädje det är med snö för de flesta barn.


  • Åka pulka / snowracer

  • Bygga snögubbe

  • Göra snölyktor

Men bor man i Göteborg så gör man. Det gäller att passa på att njuta av det lilla medans man kan :-)


Det som känns mer riskfyllt är bilkörning i eftermiddag. Med tanke på -5 grader i morse och regn till eftermiddagen så anar jag att det kan bli halka och en hel del olyckor. Men jag är försiktig...



Av Grynisen - 23 januari 2008 05:25

Idag är det -5 grader utanför fönstret... det var ett tag sen vi hade den kylan i Göteborg. Jag tror bara att vi haft max -4 grader som mest denna årstiden. Men jag kan  ha fel....


Det är bara att se till att pälsa på sig sedan, och framför allt barnen som är ute och leker. De ska inte behöva frysa!


Idag, jobbdag med möten, det är ju onsdag *ler* Jag har lite egotid idag oxå. Klockan 16 ska jag göra iordning mina naglar, det är inte en dag för sent. Naglarna ser inte fina ut.... så det känns som om senaste besöket inte var så lyckat. Lite trist...

Av Grynisen - 22 januari 2008 21:06

Njuter i vanlig ordning av kvällens lugn.


Barnen somnade gott vid ca 19.45 Lite för sent att lägga sig då men jag hängde tvätt och grejade så jag missade att klockan tickade iväg. Men så är det ibland!!!


Whille hjälpte mig att laga lasange förut, han var jätteduktig. Sen slevade han i sig två portioner, jättehungrig *ler* Fliz där emot skulle inte ha lasange. Så för hennes del blev det jordgubbsyougurt och k-special. Hon älskar sånt :-)


Kvällen sedan var lugn. Whille hade en liten läxa från förskolan (nollan) om att rita sin familj och skriva vad alla heter. Så jag satt med honom när han gjorde den. Jätteduktigt var han! Fliz ville oxå göra läxa så hon ritade mig och Micke, vi var kung och drottning med stora kronor på huvudet *fnissar*


En mysig eftermiddag och kväll med barnen, så härligt!! Det ger energi :-)

Av Grynisen - 22 januari 2008 16:44

Normalt sett brukar jag alltid fuskgöra lasange med Knorr. Men idag har jag gjort den på riktigt sätt, dvs med ostsås och hela kittet *ler*


Det luktar JÄTTEGOTT och Whille är sååå sugen :-)


Några fönster blev inte gjorda, jag hann inte. Jag känner inte för att putsa när det är mörkt och om en halvtimme tror jag det är det! Men det kommer fler dagar! Frågan är när regnet kommer igen!?



Av Grynisen - 22 januari 2008 10:45

Det känns helt underbart att sluta klockan 14 idag :-) Vädret är soligt och klarblå himmel utan moln. Jag funderar på att vara så duktig som att putsa fönster sedan, vi får väl se om den känslan sitter kvar även hemma *HAHA*


Idag ska jag även fixa lasange, nu är ju lasangeplattor inhandlat så idag ger jag mig inte :-) Rackars gott *MUMS*





Av Grynisen - 22 januari 2008 05:30

Till skillnad från allt regn som vi Göteborgare har fått vakna upp till sen evigheters evigheter tillbaka så har vi minusgrader idag *ler* Temperaturen visar -3,5 grader *brrrr* UNDERBART!!! Hellre kallt än regn :-)


Just nu har jag suget för en kopp varm choklad och en gosig filt i soffan. Men så blir det inte... Strax ska barnen väckas och de vanliga morgonrutinerna ska köras igång. Mina katter är hungriga så de ska få mat.


Det känns som om det är en bra dag... jag ska fortsätta att hålla i det så får vi se om känslan är likadan senare idag :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards