Alla inlägg under januari 2008

Av Grynisen - 29 januari 2008 17:23

Snart är det Bolibompa-dax och kvällen gör entré. Barnen kom precis hem efter att ha varit iväg och lekt en stund. Nu ska det utfodras kvällsmat, ta på pyjamas och nattlinne.... sen mys i soffan.


Jag själv, trött som jag är, ska inte göra något alls när barnen har lagt sig. Jag orkar inte...


Micke har precis åkt iväg för att träna så kvällen blir tyst och lugn, ganska skönt ibland... :-)

Av Grynisen - 29 januari 2008 05:25

Ingen bra start med andra ord :-( Men det är väl bara att ta sig en tablett och se glad ut.... Det är väl min konstiga förkylning som spökar i mig. Halsen är fortfarande ond och nu är jag lite småsnuvig. Det konstiga är ju att det inte bryter ut... bara en jobbig värk *suck*


Snart ska jag väcka barnen. Lite mys i soffan och sen iväg...


Ute är det +5 grader, antar att det säkert är regn eller har regnat *HAHA* Brukar ju inte ha fel på den fronten iaf...



Av Grynisen - 28 januari 2008 19:10

Ni som har följt min blogg kanske minns att i slutet på oktober ( http://grynisen.bloggagratis.se/2007/10/30/337874-arg-arg-arg/ ) så blev jag och Micke stämda av vår granne. Han och hans fru påstod att vi ha gjort så deras vattenbrun har blivit otjänligt!!!


Vi gick självklart vidare och kontaktade en advokat ( http://grynisen.bloggagratis.se/2007/11/05/345391-advokatbesok/ ) för att bestrida detta felaktiga påstående...


Den 9 november var advokaten och en professor hemma hos oss ( http://grynisen.bloggagratis.se/2007/11/09/350998-advokatbesok/ ) för att ta foton, prata osv...


Sen har allt dragit ut på tiden. Det är ju så det är tyvärr i den rättsliga världen. I början av jul så ringde advokaten mig och berättade att mina grannar nu kopplat in en advokat för egen del för att driva detta mål. Alltså, från första början hade de inte ens en advokat!!!!! *skakar på huvudet*


Varför de kopplade in advokat var för att vi hade så starka bevis på att det INTE var vi som orsakat problemen med deras brunn. Men när de ville dra tillbaka stämningen så fick de reda på att de måste betala våra advokatkostnader. De VÄGRADE göra det, och då var deras enda lösning att koppla in egen advokat för att få rättsskydd.


Detta gjordes, men deras advokat ville inte driva målet pga våra bevis :-)


Så detta kalaset blev inte som de tänkt sig. Nu ska de betala våra advokatkostnader på 20.600 kr + sin egen advokat *HAHAHAHA* Ja jag är skadeglad... för stämmer man oss utan grunder så får man fasen skylla sig själv... De trodde på fullaste allvar att vi bara skulle sätta in 100.000 kr på deras konto och hålla tyst!


TJI FICK NI!!!!!

Av Grynisen - 28 januari 2008 18:22

Eller nästan iaf.... satt fast i bilkö på motorvägen i EN TIMME!!!! En lastbil välte och blockerade två körfält av tre + att den blockerade motsatta riktningen pga att den låg lutad mot räcket...


Det var såååå segt att sitta där, två ungar i baksätet som var allt annat än sysselsatta. Det bråkades och gnälldes, jag tjatade och bad...


Här kan ni läsa om olyckan http://www.gt.se/nyheter/1.1023028/valt-lastbil-blockerade-e6-i-molndal


Nu är vi iaf hemma... UNDERBART!!! En timme försent men ändå :-)

Av Grynisen - 28 januari 2008 14:02

Barnen fick chickybits och ris, det var ett önskemål från Whille. Jag själv var inte alls sugen på det så jag gjorde bakad potatis med creme fraiche-röra gjord på rökt skinka, rödlök, vitlök och färsk timjan! SUPERGOTT!!!!


Fliz som är en matnjutare ville självklart smaka på min mat vilket resulterade att vi båda åt min mat :-)


Fliz önskemål är att vi ska ha detta till middag imorgon oxå *fnissar*

Av Grynisen - 28 januari 2008 10:24

Nu har jag och barnen njutit av en god lugn frukost med nybakade frallor :-) Jättemysigt!!!


Vi köpte även hem kokt och rökt skinka, yougurt och honung, Proviva (för Fliz mage) och lite annat...


Nu sitter barnen och spelar Playstation 2 och jag funderar på att ta en liten latmask i soffan. Mår ju fortfarande inte på topp, jäkla hals och rygg. Men det är bara att härda ut...

Av Grynisen - 28 januari 2008 06:39

Jag är hemma idag med Whille och mig själv, Whille är bättre och jag ligger på samma nivå som igår. Fliz fick oxå stanna hemma, hon ville inte till dagis och självklart slipper hon det om vi andra är här.


Om en stund ska vi åka iväg och lämna bilen på service. Det är 6.000 milaservice så det är kamremsbyte och en massa annat. Som tur är så får vi lånebil så vi kan åka hem igen och äta en god frukost.


Jag har lovat barnen att vi ska köpa färska frallor när vi åker hem som vi kan njuta av till frukosten, mysigt :-)



Av Grynisen - 27 januari 2008 22:20

Jag gick ut för att slänga skräpet för en stund sen. Då tittade jag upp mot himlen... vilken vacker syn :-) Himlen var helt svart, magisk, och full med vackra stjärnor som lyste. Jag stod en lång stund och bara njöt....


Att få se en stjärnklar kväll är längesen... normalt sett så är det ju bara moln över Göteborg. Men inte idag *ler*


Passa på att gå ut ikväll, titta ut över vår vackra himmel, njut och sug in... det är riktigt vackert....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards