Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Grynisen - 24 januari 2008 22:47

Whille vaknade för drygt en timme sen med värk i huvudet och vänster öra :-( Han var jätteledsen, och när han är det så vet man att han har ont. Whille är väldigt tålig...


För ca en halvtimme sen så fick han Ibumetin 200 mg så jag hoppas att den börjar ge effekt snart. Han ligger i soffan och håller för örat... Det är ju antagligen hans jobbiga förkylning, som han haft sen i lördags, som gått upp i örat.


Så imorgon får jag stanna hemma med honom och så får vi åka till läkare som får titta om det är öroninflamation eller bara tryck på trumhinnan. Det är likabra att kolla med en gång så vi inte måste till läkare på lördag morgon pga chansning...





Av Grynisen - 24 januari 2008 17:32

Ungefär klockan 14 lämnade jag jobbet, orken var slut.


Jag åkte och fixade ett ärende först, sedan åkte jag till dagis och skola för att hämta Whille och Fliz. Det var skönt att träffa mina gryn... saknade dom så. Whille körde jag direkt till en av hans kompisar medans Fliz följde med hem. Vi har myst och tittat på Sjöjungrun 2, en av Fliz favoritfilmer...


Nu väntar jag bara på att Whille ska komma hem, sen blir det badning, kvällsmat och sovdax för barnen. Själv sätter jag mig i soffan med en kopp te och kopplar av... Det känns riktigt skönt att det är fredag imorgon

Av Grynisen - 24 januari 2008 11:09

Detta känns inte som en bra dag. Jag känner mig deppig, olustig och konstigt ledsen på nått sätt...


Jag har inga som helst anledningar att känna så här, men ändå gör jag det... Just nu har jag har bara lust att åka hem, deppa lite i min ensamhet och sen hämta mina barn. Min längtan efter barnen blir alltid jättestor när jag känner så här... då vill jag bara ha dom omkring mig även om de inte känner likadant ;-) Whille vill ju träffa kompisar, men Fliz är lite mer mysgosig och sitter gärna i soffan med mig under förutsättning att en film är påsatt *ler*


Micke jobbar och har sen träning så han är hemma först ikväll. Det stör mig inte men när jag har den här känslan i mig så hade det varit skönt om han bara fanns i närheten...

Av Grynisen - 24 januari 2008 05:46

Jag hade så gärna legat kvar i sängen idag, jag är så trött... Men det är bara att gilla läget och att se fram emot fredag och helg som inte är långt borta :-)


Barnen har precis fått vakna. Fliz ligger vid tv:n och Whille är på toa...


Ute blåser och regnar det, +7 grader ute. Lite skillnad från igår när det var -5 grader!!!! 12 graders skillnad på ett dygn...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards