Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Grynisen - 16 januari 2008 20:32

Samtalet med fröknarna gick jättebra. Nu håller vi lite uppsikt på Whille på varsitt håll. Det känns skönt!!!


När vi kom hem stack båda barnen hem till Whilles kompis. Eftersom jag blev "barnfri" en stund så passade jag på att dammsuga, skala potatis och förbereda middagen. Klockan 18 kom barnen hem igen, då avnjöt vi en kulinarisk middag bestående av potatismos och crispies *ler*


Min elvisp gick sönder när jag skulle göra potatismoset. Det pangade till i den och flög ut gnistor, samtidigt slog säkringen av så inget annat hände... Det som jag tyckte var konstigt var att elvispen inte ens var igång, den var bara inkopplad i eluttaget...


Nu får jag nöjet att köpa en ny iaf *ler*

Av Grynisen - 16 januari 2008 14:55

Vid halv fyra sticker jag hemåt... Jag ska på samtal med Whilles två fröknar idag. Prata lite alltmänt om hur det är i skolan osv. Whille har klagat en del hemma till mig och Micke om att fröknarna skäller och tjatar på honom. Jag har konfronterat hans fröknar flera gånger och de har inte upplevt samma sak. Men idag ska vi iaf prata igenom lite, varför Whille uppfattar det som skäll eller tjat osv.


Whille är en lite känslig person som har lätt att bli ledsen så jag tror att han kan ta en del saker och ting lite för hårt ibland.


Jag känner mig lugn, det blir säkert ett bra samtal. Som mamma vill man ju att ens barn ska må bra och trivas i skolan, och just nu och lite i december har det varit lite si och så med Whille och skolan.



Av Grynisen - 16 januari 2008 05:28

Nu emigrerar jag snart... regn regn regn, vad är detta!? Är det så vår framtid ser ut klimatmässigt *suck* Det regnar ju varje dag, nästan hela dagarna. Igår och idag har vi även fått blåst som bonus, mindre trevligt. Det blåser rejält stundtals...


Om man ändå kunde ta sig en resa långt bort i solen, slippa regna och rusk för en stund och bara suga i sig energi och få lite mer pigghet i sig själv...


Men det är ju bara att sätta på barnen gummistövlar och galonkläder sedan, de klagar ju inte iaf....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards