Alla inlägg den 1 september 2007

Av Grynisen - 1 september 2007 21:19

Jag hinner ju knappt komma hem innan jag klagar igen *fnissar*


Egentligen är det bara att konstatera att hösten kommit för att stanna. Någon mer sommar blir det nog inte.... *suck* Trist värre...


Nu kommer det väl vara höst till slutet på april, för någon vinter får vi säkert inte heller... hösten håller sig säkert med en del dippar med tokkallt och snö för att sedan någon dag senare regna bort igen...


Positivt tänkande nu då.... Vad göra när det regnar?


  • möblera om
  • inreda
  • baka
  • tända ljus
  • skapa någon hobby
  • städa
  • blogga :-)

Finns säkert massor av saker... gäller ju bara att hitta en njutning i det *ler*


Av Grynisen - 1 september 2007 17:06

Mmm jag är av den sorten som ALLTID får minst 50% mer myggbett än min omgivning.... dessutom är jag betydligt känsligare oxå. Myggbetten är enorma och kliar nått förbannat!!!


Jag har ett 30-tal myggbett som jag hade äran att få sista kvällen på Mallis. Vi var ute på stan och Fliz gjorde rastaflätor. Just den kvällen var, pga behagligare värme, mycket fuktigare ute. Det gjorde ju att myggorna hade någon form av fest bland alla folk *grrrrr* Så medans lilla Fliz fick fina flätor i håret så fick jag och syrran ca 30 myggbett var *suck* Varken Whille eller Fliz fick.... HELT OTROLIGT!!!!


Så det måste ju vara nått alldeles extra gott med vårat blod... med tanke på att barnen inte har ett enda bett trots att vi var på samma ställe ca en halvtimme!


Just nu sitter jag och kliar ihjäl mig... mina myggbett lyser och vätskar sig och jag kliar ÄNNU MERA!!! Skitjobbigt....


Behöver hitta tips på något som dels gör att det slutar klia/kliar mindre och något som gör att myggorna inte kommer nära mig, nån illa lukt eller nått :-)

Av Grynisen - 1 september 2007 12:30

Som jag så många gånger har sagt så vill jag ändra mitt liv.... Detta hittade jag på en sida som jag tycker låter bra. Jag ska försöka följa dessa regler och se om jag hittar linjen till ett nyttigare och smalare liv :-)


Blanda ej frukt med annan föda, frukt äter du separat mellan målen eller till frukost.



Undvik att äta efter klockan 19:00.



Undvik halvfabrikat.



Undvik samtliga mejeriprodukter, byt ut mot ris eller sojamjölk. 



Undvik vitt socker och allt bröd och salt.



Använd endast kallpressad olivolja och smör som fett. 



Tugga maten väl! Stoppa aldrig in en ny tugga i munnen innan föregående hunnit ner i magen. 



Ät maximalt så mycket som ryms i dina två kupade händer vid samma måltid.  



Motionera direkt på morgonen innan frukost – det sätter fart på matsmältningen! 



Ät levande föda varje dag – alltså frukt och grönsaker som inte tillagats.



Ät ALDRIG lightprodukter – de skapar hungerkänsla och ökat sötsug!! 



Ät bara när du är hungrig – inte bara sugen.



Skapa bra vanor!! Kroppen älskar regelbundenhet! 



Är du hungrig mellan målen ät då gärna valfri frukt. Dock tidigast två timmar efter avslutad måltid.



Drick rikligt med rumsvarmt vatten under dagen.  



Ha ALDRIG is i dryck – det släcker matsmältningen!




Ät inte för stora mål, lägg hellre till ett extra mål om du är hungrig. Detta ger dig en jämnare energi och en god matsmältning.



För att uppnå bästa möjliga resultat är det viktigt att du sköter om dig och följer rekommendationerna. Dessa enkla rekommendationer kommer, när dom följs, att stärka kroppens förmåga att effektivare tillgodogöra sig konsumerade näringsämnen, med förbättrad energi, balans och hälsa som följd. 


Wish me luck :-)

Av Grynisen - 1 september 2007 10:08

Borta bra men hemma bäst :-)




Ja så är det ju men visst har vår vecka i Alcudia varit underbar. Varmt varmt varmt.... Fredagen som vi kom till Mallorca så REGNADE det *GAAAAAAAAAAAAH* Vilken fasa... :-( Men efter regn kommer solsken och självklart kom solen OCH värmen....


Ca +30 - +35 i skuggan varje dag... vissa dagar vindstilla *svettigt* Jag lovar att den lilla promenaden till havet var tuff och utmattande... Mycket vatten konsumerades och vattenmelon *slurp*


Tyvärr kan inte Mallorca på något sätt jämföras med Thailand. Har man en gång varit i Thailand så tror jag man blir besviken på mycket runt om Europa. Dels är det dyrt.... inte billigare än här i Sverige. En drink runt 60 kr, en öl i affär från 9 kr och uppåt, maten = katastrof, bara friterad engelsk mat.... USCH!!!! dessutom ganska dyr den oxå!!!


Gästvänligheten finns inte heller.... sura snorkiga spanjorer i affärerna som tycker att turister är jobbigt. Hmmm.... då kanske man inte ska ha en affär...


Nä.... nästa gång THAILAND!!!! Där gillar dom turismen och människor som handlar, äter och vill ha en underbar semester :-)


 Bad i poolen varje dag.... JÄTTEHÄRLIGT!!!!!


 Moster och Fliz i havet en av de varmaste dagarna!!!


 Min stora Whille, tappade sin andra tand vid stranden!!!


Flizan, min pepparkaka :-)


Barnen på balkongen, utsikt mot div hotellkomplex runtomkring


Lunch i havsbrynet... vem vill inte ha det!!!!




Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards