Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Grynisen - 12 augusti 2007 22:17

Sitter och halvtittar på Beck.... tror jag sett filmen i vanlig ordning men minns den inte i detalj... så då kan jag lika gärna titta färdigt på den *hehe*


Tidigare ikväll när barnen gjorde sig iordning för nattning så såg jag på Flizan att hon hade utslag i armhålan och lite nedåt på bålen... Små röda prickar, vissa av dom hade små gula blåsor, men inte blåsor ändå, på de röda. Med en gång började jag kolla barnen... Fliz hade några under andra armen oxå + lite på kinderna. Whille hade oxå under ena armen men mest bara röda prickar... inget gult.


Nu till min stoooora oro.... kan detta vara VATTKOPPOR??? Shit... vi ska ju till Mallis nästa vecka... *orolig*


Jag har kollat bilder på nätet men det finns inga bilder på utbrytarstadiet... bara när ett barn redan har utvecklat Vattkoppor... *suck* Jag får väl vänta tills imorgon när jag väcker ungarna för att titta om det blivit något mera.


Jag har så svårt att vara hemma denna vecka för VAB med tanke på att jag täcker för en annan person på jobbet, och min kunskap kan inte ersättas med vem som helst... och just nu finns ingen... :-( Skit vad jobbigt!!! Micke har ju oxå svårt att vara hemma... men vi får ta en dag i taget... Det behöver ju inte vara något heller....


**HÅLLA TUMMAR**

Av Grynisen - 12 augusti 2007 18:48

Min katt alltså... Nu äter han lite kokt skinka.... det känns bra. Han har gått ur kattkojan och är nu vid sin matplats och äter....


Jag fortsätter självklart att hålla uppsikt över honom, och oxå tar honom till veterinären i veckan. Måste ju ändå ta reda på varför han inte mår så bra.



Av Grynisen - 12 augusti 2007 14:57

Enligt undersökninge på Expressens sida iaf!!!


Så här står det:


Du lever inte helt enligt "regelboken". Det är ingen större fara för att du kommer att dö i förtid, men det kan vara värt att leva lite sundare. Om du är kvinna bör du nå medellivslängden 82,9 år. Om du är man 78,7 år.


12412 personer har gjort testet.


Klicka på länken och testa du oxå : http://www.expressen.se/nyheter/1.79...ewstyle=teaser


Iofs så tror jag inte så mycket på sånna här tester.... men jag klickar ju gärna i dom för att få ett resultat iaf :-)

Av Grynisen - 12 augusti 2007 13:58

... min katt alltså. Han ligger fortfarande i kojan i klätterställningen och vilar. Jag har gett honom vatten två gånger... sista gången drack han själv ur skålen där han låg. Han kurrar även när man klappar honom...


Frågan är vad det är med honom, hur sjuk är han? Jag har fått för mig att han är deppig kanske... men jag vet inte. Det jag vet är ju att han inte mår riktigt bra.


Men vi avvaktar iaf... ska försöka ta tempen på honom sedan. Men det vill jag göra utan att barnen ser det. Dels för att göra det mindre stressande, och för att jag inte vill säga något till barnen att han är sjuk, då kanske dom inte låter honom vara....



Av Grynisen - 12 augusti 2007 10:42

... men antagligen imorgon. Jag pratade precis med Blå Stjärnan som avrådde mig att komma idag pga det är mycket dyrare. Hon sa att jag ska ta tempen och hålla honom under uppsikt. Blir han sämre så kan jag bara åka in eller så ska jag ringa igen. Ska även ringa igen om han har en temp över 39 grader.


Nu ska jag försöka få i honom lite vatten, kanske även försöka locka med något gott att äta....


Min stackars plutt

Av Grynisen - 12 augusti 2007 10:12

Det ser  inte bättre ut... Så jag måste antagligen åka till Blå Stjärnan sen *suck*


Han bara ligger o gömmer sig.... Idag när jag gick upp letade jag i hela huset innan jag hittade honom UNDER diskbänken i tvättstugan. Där låg han utan att komma fram trots att jag ropade flera gånger. Han kom inte ens fram när jag klappade honom och pratade med honom *suck*


Efter ca 10 minuter kom han fram så jag satte mig på golvet och klappade honom. Han strök sig lite men kurrade inget. Jag lyfte med honom till soffan där jag nu sitter. Han hoppade ner med en gång och nu ligger han i kojan i klätterställningen, han ligger ALDRIG där annars... Nått är fel :-(


Han har varit lite konstig de senaste dagarna men jag trodde det skulle gå över... Jamat lite mer om kvällarna, bajsat på nått annat ställe än i lådan... Men han har fortfarande ätit, gosat, lekt och gjort andra vanliga saker...


Undrar vad det kan vara....

Av Grynisen - 12 augusti 2007 10:01

Ja det blev party hos mina svärföräldrar. När Mickes bror och fru kom så hade dom med sig två flaskor Bacardi *hihi* Nu blandades det drinkar hela tiden...


Barnen och kusinerna hade oxå roligt, sprang i vattenspridare, tittade på tv och bara busade runt på tomten.


Vi var hemma vid halv ett inatt, jättetrötta barn och en del i sällskapet som var lite överförfriskade *skrattar*


Micke åkte iväg imorse på sitt fortsatta läger i kampssport, dock något tröttare idag än igår *ler* Barnen väckte jag 9.40, dom ska ju läggas sig tidigt ikväll eftersom det är tidig morgondag *suck*





Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards