Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Grynisen - 5 augusti 2007 22:40

Imorgon är det jobb.... jobb i 2½ vecka drygt, sen semester en vecka igen, då på Mallis.


Jag kan inte påstå att jag är sugen på jobbet imorgon.... känner snarare en enorm trötthet och stress över att behöva gå upp senast 5.30 imorgon *suck* Jag vill verkligen inte....


Jaja... barnen behöver inte börja tidigt imorgon iaf. Micke ska vara med och skola in Whille på Fritids. Så imorgon och tisdag börjar barnen senare men på onsdag, om allt går som det ska mån och tis, så lämnar jag mina stackars JÄTTETRÖTTA busar ca 6.30 Snacka om vändning... Nu på semestern har dom sovit till mellan 8-9 varje dag, och på onsdag får jag väcka dom 5.45 *rysa*


Men det ska säkert gå bra.... positiv tankeverksamhet *ler*



Av Grynisen - 5 augusti 2007 20:59

Inte helt säker på om jag har sett just denna, Okänd avsändare.... Så jag börjar kolla lite så får vi se.... :-)


Usch... det är bara 8½ timme kvar tills jag ska gå upp *blääää* Men jag får se det positiva i att jag får träffa mina arbetskamrater igen.... saknar flera av dom *blink*

Av Grynisen - 5 augusti 2007 19:02

Denna veckan är det ju dax för PENGAR *ler*


Med tanke på att vi sålde vårt hus förra året så får vi ju pengar nu i augusti istället, eller jag då, Micke får sina i december eftersom han är egenföretagare!!


Nu hade jag tänkt kolla på Skattemyndighetens sida hur mycket pengar jag får exakt *ler* Det blir ju lite julafton :-) Eftersom jag inte ha E-leg så kan man ju logga in med sitt personnummer och en kod som ska stå på "Inkomstdeklararions-pappret" i en ruta.... JAG HITTAR INTE RUTAN *morr* Har letat och letat... både jag och Micke... Blir så trött...


JAG VILL VETA NUUUUU!!!


Nån som kan tipsa???

Av Grynisen - 5 augusti 2007 17:34

Belino, som är Helig Birma, la sig på marken... luktade och bara njöt... Efter en stund la han sig på en stolsdyna på altanen *ler* Så för hans del räckte det med att få vara ute och nosa, känna vinden i pälsen och njuta..


Julius, som är blandning av Norsk Skogskatt / Perser, var mer igång. Han gick runt på tomten, käkade gräs, nosade, sprang, satt, rullade sig... och mycket mera *ler* Det märks ju ganska tydligt vem som har behovet att vara ute...


Våra katter är ju innekatter så dom har aldrig varit ute fritt, utan endast i koppel. Julius rymde iofs några gånger förra året när vi bodde i vårt förra hus.


Vi får väl göra så att vi går ut med dom lite då och då.... och kanske nästa sommar bygger en "katt-gård" där katterna kan vara ute på dagarna utan att bli jagade, hotade eller nått annat.

Av Grynisen - 5 augusti 2007 15:32

Nu har jag målat färdigt framsidans övervåning förutom det vita då....


Kolla in bilden.... Jag på stegen *skrattar*


DET ÄR HÖGT


Av Grynisen - 5 augusti 2007 11:12

Blev lite förvånad av vädret. Jag fick för mig att det skulle vara en solig fin dag idag... men ute är det molnigt och det ser nästan ut som om det ska bli regn.


Om en liten stund ska jag ut och måla. Försöka bli klar med hela övervåningens ena sida, framsidan. Jag hoppas det går fort och att benen inte blir helt utmattade av allt klättrande.


Annars idag händer inte så mycket.... Jag har lovat att barnen ska få gå ut med katterna i koppel. Så detta ska göras oxå men annars är dagen öppen för möjligheter :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards