Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Grynisen - 25 juni 2007 21:35

Sitter här och har precis läst på Matildas sida. Alla fantastiska hälsningar hon fått och fortfarande får. Trots att jag inte kände denna otroliga lilla tjej så är jag märkbart berörd. Gråten sitter i halsen och det gör ont inom mig. Ont för att Matilda är ett av ca 50 barn som varje år dör i cancer. Fruktansvärt smärtsamt och tragiskt...


Jag har ju som jag skrivit tidigare köpt två HOPE-halsband, ett till mig och ett till Flizan. Dessa halsband kostar 295 kr och hälften går till Barncancerfonden. Halsbandet är jättefint, har själv fått många komplimanger för det. Ge bort halsbandet i present till alla tjejer i din närhet :-) Både present och god gärning, ganska bra eller hur!?


Det man oxå kan göra är att ge ett bidrag så ofta man känner för, en gång i månaden / en gång varje år. Det viktiga är bara att man gör det tycker jag. Om vi alla blir bättre på att bidra så blir chanserna och större till att kunna hjälpa dessa stackars barn till ett friskare liv.


Gå in på www.barncancerfonden.se Där inne finns massor med olika länkar där man kan läsa om barncancer, skänka pengar, Min stora dag, Nalles resa och mycket mera.


Jag tänder ett ljus ikväll för Matilda 8½ år,


men även för


Alfons 4 år och 9 månader

som dog den 2 mars och


Greta 5 år som dog den 20 maj...


 

Tre underbara barn som kämpade hårt och tappert men förlorade kampen...


Sov gott små hjärtan....



Av Grynisen - 25 juni 2007 20:00

Alltså detta väder *suck* Det regnar igen... ska fortsätta imorgon oxå. Så ingen målning idag eller imorgon....


Vi får väl se hur resten av veckan blir!!!


I övrigt en alldeles vanlig måndag :-) Jobb jobb jobb, hämta mina älskade busungar o sen iväg och handlade lite!


Nu sitter jag bara o njuter av en lugn stund.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards